У цій статті не описаний капремонт (розточування, ремонт головки і т.д.).

Отже, Вам належить капітальний ремонт двигуна на автомобілі Таврія або Славута, і Ви не знаєте на чому зупинити свій вибір. Залишити 1.1 літра або перейти 1200 кубиків. Ця стаття, сподіваюся, допоможе Вам зробити оптимальний вибір.

У чому відмінність 1.1 від 1.2?

1. Колінчастий вал

На 1200 коліно під шатун знаходиться далі від центру обертання валу на 4 мм. За рахунок цього поршень вище піднімається і нижче опускається. На ринках такий вал називають "довгохідний". Двигун має обсяг на 100 куб. см більше, тільки завдяки ходу поршня. Діаметр поршня такий же, як і у 1.1. Як відрізнити?

Людині, який стикається з цим вперше, на вигляд точно визначити який перед ним квал, досить складно. Доведеться придивитися до написів. Вал 1.1 має номер за каталогом № 245-1005015, 1.2 № 2457-1005015.

Колінчастий вал Таврія або Славута 1200

На фотографії, червоною стрілкою показано, де шукати каталожний номер.

На оригінальному колінчастому валу на одній з шатунних або корінних шийок приклеєна голограма. Якщо голограма відсутня, перед Вами підробка.

2. Поршня. 

На 1.2 встановлюються поршня з короткою спідницею і зміщеним отвором під палець (праворуч на фото).

Порівняння поршнів 1100 і 1200 Таврія Славута

3. Маховик.

Міняти не обов'язково. З маховіком- 1.2 мотор працює трохи рівніше, трохи менше вібрацій. Але різниця зовсім не велика. Якщо зважитеся на заміну маховика, купуйте з 1.3 (МеМЗ 301). І результат буде помітніше, і перехід на інжектор (якщо коли-небудь зважитеся) буде менш болючий.

4. Дрібниці.

Решта запчастини, що відрізняють 1.2 від 1.1 (клапанна кришка, кришка маслозаливной горловини та ін.) На роботу мотора зовсім не впливають. Витрачати час і гроші на них не варто.

Ось власне і все. Тепер розглянемо плюси і мінуси від переходу на обсяг 1.2.

Плюси. 

Висновки тих, хто перейшов на 1.2. Суб'єктивно, але зате з перших рук.


1. Додається потужність, при практично тій же витраті бензину. На рахунок витрати питання спірне, але до такої думки схиляються більшість тих, хто перейшли на 1.2

2. Підвищується ступінь стиснення.

3. Краще "прийомистість".

4. Вище макс. швидкість.


 
Мінуси.

1. Матеріальні затрати. Вартість вала мінус вартість шліфування, в разі, якщо Ви залишаєте старий.                          
2. Схильність до детонації. За 76 бензин забудьте. 92 викликатиме роздратування. Більшість зупиняється на 95.
3. Знижується ресурс двигуна. На скільки менше довговічність 1.2 в порівнянні з 1.1, сказати досить важко. Це більшою мірою залежить від манери водіння, якості масла, причіп, траса або місто і іншого. За словами працівників МеМЗа - від 5 до 7%. Тобто 1.2 помре раніше, ніж 1.1.

Остерігайтеся підробок. Не заводський вал коштує в рази менше заводського. Ресурс такого валу близький до нуля. Не фахівцеві відрізнити підробку вкрай складно.
На польських (не дивуйтеся - є і такі) блоках, болт шатуна може діставати до блоку і доведеться частину капелюшки болта шатуна спилювати.
Якщо постане питання - що краще, заводські поршня або болгарські, вибирайте заводські. Перемички між кільцями трохи міцніше. Але якщо є сумніви в якості поршнів (точно заводські !?) - беріть болгарські. Інші марки поршнів не розглядаються, по причині невисокої якості.