У статті буде детально розглянуто, як перевірити котушку запалювання. Діагностика проводиться за допомогою спеціального обладнання і підручних засобів. Перевірку можна виконувати в польових умовах і на СТО.

Цей вузол являє собою трансформатор. Він перетворює іскру, що надходить в свічку. Це потрібно, щоб завести двигун автомобіля.

Деталь – основний елемент системи запалювання. Вузол характеризується довговічністю і надійністю. При зносі спостерігаються перебої в функціонуванні двигуна – мотор починає троить. Причина несправності різні – механічний знос, дефекти в ізоляції і порушення цілісності проводів.

Принцип роботи і типи елементів

Вузол перетворює напругу від акумулятора і передає його до свічки запалювання. Акумулятор дає 12 Вольт. Напруга, переходячи через котушку, підвищується до декількох кіловольт.

Деталь складається з двох частин. Вони називаються обмотками. Їх поділяють на первинну і вторинну. Обмотки містять різний рівень напруги. Низьке – формується в первинній, а високе – у вторинній.

В Ланосі встановлюється три типи деталей:

  • Загальна. У первинній обмотці налічується до 150 витків. На вторинної більше витків - від 30 до 50 тис. Точна кількість залежить від модифікації елемента. У вторинній обмотці використовується провід меншого діаметру. «Мінуси» двох частин котушки запитані між собою. Для виведення високої напруги плюс під'єднується до кришки. Провід намотані на сердечник. Усередині нього може бути масло. Воно виконує відразу дві функції – ізоляція і захист від перегріву.

  • Індивідуальна. Така модифікація встановлюється в машинах з електронним запалюванням. Обмотки намотані на два сердечника в зворотному напрямку. Особливість вторинної обмотки полягає в наявності діода. Індивідуальний вузол передає висока напруга відразу на свічку в обхід розподільника.

  • Двохвивідною. Виробники пропонують кілька модифікацій моделі. У таких деталей одна спільна риса – вони виводять напругу на два циліндра.

Що потрібно знати перед тим, як перевірити модуль запалювання

Незалежно від модифікації при підозрі на відмову вузла перевіряється опір. У первинній обмотці його показники коливаються в межах від 0,5 до 3,5 Ом. У вторинній обмотці опір становить 6-15 кОм. Однак ці параметри не є еталонними. Вони різняться в залежності від моделі елемента. Тому перед діагностикою потрібно знайти в інтернеті інформацію під конкретну модель котушки. Занижене або завищене значення опору говорить про вихід з ладу вузла. Для вимірювання знадобиться спеціальний прилад – мультиметр або омметр.

Головна ознака несправності вузла – зникнення іскри. Перед тим, як перевірити іскру на котушці запалювання, слід мати на увазі, що у неї різні технічні параметри. У іскри різні показники тривалості, енергії і струму.

Несправності: причини та ознаки

Про проблеми з вузлом свідчать такі симптоми:

  • Двигун троїть. Головний симптом відмови системи запалювання.

  • Мотор працює з перебоями. Такі проблеми виникають під час дощу і високої вологості повітря.

  • При натисканні на педаль газу з'являються провали в роботі двигуна. Ще одна ознака несправної системи запалювання.

Симптоми можна назвати непрямими, так як вони нерідко вказують на несправні свічки запалювання.

Котушка відмовляє з таких причин:

  • Фізичний знос. Деталі автомобіля схильні до старіння. Котушка не є винятком. У неї поступово псується ізоляція. При механічному зносі ремонт неможливий. Буде потрібно заміна вузла.

  • Дефекти контактів. Пошкодження виникають через потрапляння під капот вологи або абразивних засобів, якими обробляють дорогу взимку. Так, контакти псуються через сильний дощ або їзди по калюжах.

  • Перегрів. Симптом характерний для індивідуальних елементів. Щоб уникнути цієї проблеми потрібно заливати охолоджуючу рідину.

  • Вібрації. Вони також завдають шкоди індивідуальним вузлів. Вібрації надходять від ГБЦ. Щоб їх зменшити, автовласникові потрібно стежити за нормальним функціонуванням двигуна без детонації.

Як перевірити справність котушки запалювання в Ланос - спосіб «на іскру»

Цей метод можна використовувати в будь-яких умовах, навіть далеко від міста. У цьому полягає головний плюс такого способу діагностики. Однак у нього є мінус – неточність. Вам знадобиться два інструменти – свічковий ключ і плоскогубці. Також слід переконатися, що в наявності є справна свічка.

Вимкніть запалювання. Першим етапом потрібно оглянути ізоляцію високовольтної проводки на наявність пошкоджень. Спочатку уважно огляньте свічки запалювання, а потім – котушку. При відсутності ушкоджень можна переходити безпосередньо до діагностики. Вона складається з кількох етапів:

  1. З свічки першого циліндра потрібно зняти наконечник.

  2. Знятий наконечник приєднується до робочої свічці. Краще скористатися новою запасний свічкою. При її відсутності можна зняти з машини свідомо робочу свічку.

  3. Заведіть автомобіль. Для цього поверніть ключ запалювання в другу позицію. Можливо, вам знадобиться допомога другої людини.

Якщо на вашій машині кілька індивідуальних котушок, то проводиться діагностика кожної з них. Якщо вони функціонують, то з'явиться фіолетова іскра. Її відсутність або тьмяний жовтий колір свідчать про несправності.

Спосіб діагностики «іскра в шприці»

Вам знадобиться медичний шприц, провід і стара неробоча свічка запалювання. З неї необхідно зрізати різьблення. Від шприца слід відрізати носик і видалити поршень. Носик не знадобиться. Поршень відкладіть в сторону. Він стане в нагоді пізніше.

За допомогою паяльника потрібно розширити центральний отвір на місці носика. Його діаметр повинен відповідати розміру свічки. Вона приєднується до шприца. Зазор між отвором в шприці і свічкою можна ізолювати за допомогою термоклея.

Далі візьміть поршень від шприца, виконайте в ньому отвір і вставте провід. Для надійності його можна приклеїти термоклеем. Вставте поршень у шприц з приробленої свічкою. Для підключення проводу до котушки запалювання потрібен «крокодил». Дістаньте високовольтний провід зі свічки. Одягніть його на свічку, вставлену в шприц. Заведіть мотор. Двигун при цьому може троить. Це нормальне явище, так як він працює на трьох циліндрах. У шприці з'явиться іскра. Далі потрібно поступово відсувати поршень. Іскра ставатиме більше. Так ви виміряти її відстань. Показник у нормі становить 1-2 см.

Опір ізоляції – вірний показник справної котушки

Вам не обійтися без мультиметра. Попередньо вузол знімається. При цьому окремо вимірюється первинна і вторинна обмотка. Заздалегідь потрібно відшукати інформацію про еталонних показниках опору.

Малий опір свідчить про коротке замикання. Великий показник говорить про обрив проводів.

Якщо діагностика виявила несправність модуля, то його слід замінити. У більшості випадків ремонт не доцільний.

Як перевірити запалювання професійно

На технологічних станціях техобслуговування для діагностики використовують осцилограф і спеціальне програмне забезпечення. Така перевірка дозволяє виявити межвитковое замикання. Про нього свідчать перепади графіка.

Перераховані вище способи перевірки котушки запалювання підходять для всіх моделей автомобілів Ланос.