Досить часто на пошту приходять питання "скільки коштує ремкомплект" для ремонту якого-небудь вузла. Найчастіше питання по ремкомплект - для ремонту двигуна, поточного і капітального ремонту. Ця стаття перша з серії "про ремкомплект". У ній розказано які запчастини потрібні для поточного ремонту двигуна (некапітальних) і як їх вибрати. Народна назва такого ремонту - заміна кілець. Стаття не тільки для покупців нашого інет магазину, а й для тих, хто вирішив купувати запчастини "за місцем".

Для власників автомобілів Таврія, Славута, Сенс.

Поняття «заміна кілець» - це власне сама заміна кілець і повний перебір головки з притиранням клапанів. Сам процес заміни в статті не описується.

Коли треба міняти кільця?

Не орієнтуйтеся на пробіг, головний показник для необхідності такого ремонту - стан двигуна. А саме - компресія в цілому (не менше 8) і різницю компресії по циліндрах, витрата масла, колір вихлопу (сизий або синій), суб'єктивне поняття "тяга". Універсального рецепту для прийняття рішення робити ремонт чи ні - не існує. Так як через поганий стан маслос'емних ковпачків величина компресії буде хорошою або витрата масла пов'язана не з поганим станом циліндро-поршневої групи, а з непомітним витоком масла або знову таки з вини сальників клапанів.

Багато власників автомобілів Таврія, особливо старше покоління, готується до ремонту заздалегідь, тому їх хвилює питання - коли? Наведмо приблизні цифри пробігу, після яких приблизно 70% моторів у Таврій, Славут або Сенсів вимагають заміни кілець. Для кожного мотора завжди ресурс індивідуальний, тому як одна машина не експлуатується взимку, інша весь час "під причепом" і так далі. Тому наведені нижче цифри не універсальні, але максимально наближені до практики. Цифри взяті на основі статистики - 10 річний досвід ремонту Таврій і Славут на спеціалізованій СТО. Якість моторів дуже сильно відрізняється в залежності від року випуску, тому цифри пробігу прив'язані до ріку випуску. Отже, з яким пробігом скоріше за все доведеться робити заміну кілець для мотора.

Рік випуску - приблизний пробіг в тис км
1988-1990 від 80 до 120 тис
1990-1993 від 50 до 80 тис
1993-1998 від 20 до 40 тис
1998- до наших днів після 100-120 тис 

Список запчастин які потрібні 100%

Кільця поршневі. На ринках виробників небагато, але є з чого вибрати. Кільця яких виробників найдовговічніші?
Японські (Rikken), ресурс в середньому від 100 тис.
Німецькі Гетц (Goetze), ресурс як у японських, але не такі "ніжні". Більш стійкі до перегріву і дешевого маслу.
Чеські, в роздріб практично не продаються, поставляються самим ЗАЗом, ресурс і ціна аналогічні німецьким і японським, трохи гірше по ресурсу, трохи сильніше зношують блок.
Болгарські "Дружба", ресурс в середньому від 60 тис для нового блоку і від 40 тис після розточення в провінційній СТО
Польські "прима" - практично повністю аналогічні за ціною і якістю болгарським. Є ще кілька виробників, але якість кілець дуже низька. Розмір в станадартном розмірі з заводу для моторів 1100 і 1200 куб - 72.00 мм, для 1300 куб - 75.00 мм

Вкладиші шатунові. Зроблю невеличкий відступ для "розсудливих" мотористів у яких необхідність заміни вкладишів до "розкриття пацієнта" викликає подив. МеМЗовскіе мотори це унікальне творіння. Не в плані інженерної думки, а в якості виготовлення. Є такий момент в таврійському шатуні - проточка в бугелі шатуна і в тілі шатуна практично ніколи не буває однаковою. Це видно при установці вкладишів - один вкладиш трохи виступає, другий не перекриває все посадочне місце під вкладиш. Для будь-якої нормальної мотора - це брак, "таке" ходити не буде. Але тільки не на Таврії. З такими чудесами шатунні вкладиші можуть ходити більше 200 тис км. Перевірено. Але тут є одна неприємність. Навіть нові вкладиші після декількох годин роботи мотора після знімання бугеля шатуна (наприклад для заміни нових бракованих кілець) не тримають тиск масла. Таке трапляється не завжди, але випадки далеко не поодинокі. Пояснити це явище я не намагався - прийняв як належне. Вартість шатунних вкладишів на тлі вартості ремонту - мізер, тому краще не економити, якщо знімается шатун, міняти вкладиші.

Півкільця, вони ж півмісяці або по заводському реєстру - шайба упорна. Осьовой люфт коленвала не рідкість на Таврійських або Сенсовскіх моторах після пробігу понад 60 тис км, тому поміняйте від гріха подалі. За габаритними розмірами (крім товщини) підходять з ВАЗа. Якщо живете далеко від місця продажу запчастин для таврії, можна встановити і ВАЗовский, але доведеться помучитися з підбором по товщині.

Сальники клапанів, по заводському реєстру - ковпачок ущільнювальний. Походять з класики. Запчастина не дорога, але кількість підробок на ринку зашкалює. Будьте дуже обережні при покупці. В ідеалі купувати разом з мотористом. Повністю ідентичні ВАЗівським.

Прокладки. Прокладка під головку; прокладка равлика; прокладка клапанної кришки; прокладка піддону (дуже бажано на герметик); прокладка штанів (не забудьте після першої пари сотень пробігу протягнути гайки); прокладки бензонасоса (мінімум 2 штуки).

Сальник распредвала. Його тічь не рідкість. Після зміни прокладки равлика распредвал майже напевно зміститься по осі і старий сальник почне протікати. Підходить з ВАЗівської мотора передній сальник коленвала.

Скільки коштує?

Ціни змінюються настільки стрімко, що через пару місяців будуть не актуальні, тому кожна назва запчастини в статті - посилання по якій можна подивитися актуальну ціну. Із заводу не поставляється рем комплект як такої, тому кожен покупець сам комплектує необхідний список запчастин.

Що ще скоріше за все знадобиться?

Шпильки і гайки на колектор. Підходять з ВАЗів. Клапана випускні. Продаються тільки в комплекті з впускними. "Таблетки" під коромисла, назва за реєстром - наконечник. Не плутати з сухарями. Гвинт з гайкою для регулювання зазорів в клапанах.