Амортизатори на Ланос і Сенс - огляд, ціни, характеристики, виробники

Стаття призначена для тих, перед ким стоїть проблема вибору амортизаторів для автомобілів Ланос Сенс.

1.Зміст.
2.Навіщо потрібні амортизатори.
3.Терміни та конструктивні особливості.
4.Огляд виробників (найпопулярніші).
5.Вибір за якістю і ціною.
6.Вибір за характеристикам.
7.Лідери по співвідношенню ціна-якість.

2. Навіщо потрібні амортизатори.

Не мало водіїв вважають що амортизатори потрібні для підняття машини і збільшення жорсткості підвіски. Насправді це не так, точніше не зовсім так. Головне призначення амортизаторів це гасити коливання машини і підвіски. Це необхідно для збільшення стійкості і керованості машини. Якщо на авто не працюють амортизатори, зовсім не працюють, при швидкості більше 40 км / год машиною неможливо управляти в повороті, при швидкості більше 60 км / год і по прямій їхати проблема, відчутно збільшується гальмівний шлях. Амортизатори на збільшення дорожнього просвіту не впливають (за винятком деяких моделей газонаповнених амортизаторів). Більше теоретичної інформації по амортизаторам на вікіпедії.

3. Є плутанина в термінах.

Одні використовують термін амортизатор, інші стійка. Виходячи з конструкції підвіски Ланоса, правильна назва амортизатор, термін передні стійки на Ланос використовувати не вірно. «Газ або масло»? За гідравлічними амортизаторами устоявся термін «масло» або «масляні». Газомасляної зазвичай називають «газові» або просто «газ». Звертаємо Вашу увагу на те, що чисто газових амортизаторів не буває, тільки газомасляної. Так що термін «газові амортизатори» нехай Вас не вводить в оману, це просто усталений повсякденний термін. Газові амортизатори мають кращі характеристики, найчастіше мають більший ресурс, більш жорсткі і більш дорогі.

У плані конструктивних особливостей, у порівнянні з автопромом СНД (наприклад таврія або вісімка), в Ланосі в передній підвісці використовується вставний патрон. Корпус амортизатора це одне ціле з поворотним кулаком. При заміні змінюється тільки вставною патрон. Тому в запчастинах поняття "амортизатор в зборі" на Ланос не використовується.
Іноді виникає питання - брати амортизатори односторонньої дії або двосторонньої. Відповідь проста - на Ланос амортизатори односторонньої дії ніколи і ні ким не вироблялись, навіть в Китаї. Зверніть увагу, що зусилля на стиск і на відбій відрізняються. На відбій жорсткіше, на стиск м'якше.

4. Огляд виробників амортизаторів на Ланос.

Тільки бренди, більш-менш постійно представлені на ринку.

Агат, Мелітополь, Україна. Віддамо данину вітчизняному виробнику і напишемо про нього в першу чергу.
Відомий в Україні виробник, продукція поставлялася на складальний конвеєр ЗАЗу для Запорожців, Таврій і Славут, і на ГАЗ для Газелей. Для Ланоса і Сенсу на складальному конвеєрі помічені не були. Ціна на рівні китайської продукції. Якість помітно вище Китаю, до Каяби не дотягує, але повернень по браку не багато. У нижньому ціновому сегменті виглядає цілком привабливо. Єдиний виробник з безумовною і реальною гарантією. Під безумовной слід розуміти що не важливо як і де відбувається установка, не потрібні акти установки і рекламації, єдина вимога збереження упаковки. Гарантія дійсно реальна, а не декларативна, в залежності від дефектів до 6-х місяців. Допускає самостійну установку і не вимагають акт про встановлення на СТО.

КВ (KW), Німеччина. Продаються тільки в комплекті з пружинами, зазвичай змінюють всі 4 амортизатора. На момент написання статті (березень 2014 роки) ціна в Україні 1100 євро. Якість вище всяких похвал. Через ціни не користується популярністю.

ДжиЕм (GM, власник марки Daewoo). Оригінал, Корея. Гідна якість, ціна вища за середню. Багатьом не подобається характеристики - занадто м'які. За співвідношенням ціна-якість програє тільки каябі, але відчутно виграє за якістю. Кращий вибір для шанувальників комфортної їзди і покупки запчастин високої якості.

Делфі (Delfi).Оригінал (для польських машин), Польща. Завод в Польщі збанкрутів в 2009 році, виробництво припинено. За характеристиками, якістю та ціною аналогічно продукції GM.

Більштайн (BILSTEIN).Німеччина. Якість середня, при демократичній ціні. Не всім подобається - жорсткість помітно вище оригінальних, виробництво скоріше за все в Китаї, багато повернень.

Сакс (SACHS). Підрозділ ZF Services, асоційований з Федерал Могул. Центральний офіс в Німеччині, виробництво в Китаї. Досить популярна у нас торгова марка. 

Каяба (KYB). Найпопулярніші амортизатори в Україні, тому зупинимося на них детальніше. Штаб квартира в Японії. Дуже часто використовується неправильне написання Kayaba, правильно KYB. Каяба, яка продається у нас, виготовляється на заводах в Бразилії, Іспанії, Таїланді і Тайвані. Краще співвідношення ціна-якість. Якість "впевненого середнячка". З недоліків - офіційна гарантія тільки при установці на офиційних сервісах і при заміні всіх чотирьох амортизаторів, через популярність на ринку присутня китайська підробка. На питання «як відрізнити підробку» однозначної відповіді немає, підробка вже три рази змінювалася, практично не відрізнити від оригіналу. Єдиний 100% варіант - купити всі чотири амортизатора, передні і задні, в цьому випадку Каяба надає гарантійний талон. Якщо купуєте пару - гарантійний талон не надається. Виробляються масляні і газомасляної (в народі просто газові). Масляні трохи жорсткіше оригіналу, газові відчутно жорсткіше. Масляні позиціонуються для комфортної їзди, газові для умовно спортивної. Газові помітно дорожче, але за якістю однозначно краще масляних і ближче до оригіналу.

Монро (Monroe). Підрозділ Tenneco. На упаковці зазвичай написано "зроблено в ЄС". Фактичне місце виробництва не відомо. Великий відсоток браку.

Мандо (Mando). Відомий корейський виробник. Про рівень якості говорить той факт, що Мандо поставляє амортизатори на складальний конвеєр Кіа і Хюндай. Демократична ціна при стабільній якості.

"Китайський загін" - QAP, Optimal, Master-Sport, KLS - CRB, Profit, LSA, Вебер, Auto-parts, Anam, Parts-Mall, Onnuri, Hola, Аврора, Кённер, Shin Kum та ін. Тут можна довго перераховувати, в термінах Лукомор'я "тисячі їх". Якісних практично немає, їх ніша "якомога дешевше на шкоду якості". Не варто купувати, що б Вам не розповідала продюча сторона і якою б не була приваблива ціна. Озвучена гарантія зазвичай є обманом, фактично можна повернути тільки в перебігу 14 днів.

5.Вибір за якістю і ціною. І про гарантію.

КВ і Коні (регульовані) розглядати не будемо, при всіх їх перевагах ціну на цю продукцію масової можна назвати навіть з великою натяжкою. По Китаю однозначний вердикт - чим далі - тим краще, за виключенням не рядових випадків, наприклад машина продається. Для комфортної їзди в лідерах оригінал (GM) і Каяба масло, для умовно спортивної їзди Каяба газ або Сакс газ.

Гарантія є тільки на Каябу і Агат. Всі інші виробники хоч і декларують якісь гарантійні терміни, але за фактом тільки 14 днів з актом з СТО на установку і акт на дефекти. По каябі гарантія тільки при покупці 4-х амортизаторів та встановлення на сертифікованому СТО, гарантія від 6 до 12 місяців. За Агату гарантія безумовна - ставимо де завгодно, хоч самостійно, для повернення потрібна тільки упаковка і відсутності механічних пошкоджень (після аварії з погнутим штоком не приймуть), гарантія від 3-х до 6-ти місяців в залежності від типу браку, наприклад тічь сальника штока обміняти через 6 місяців не проблема.

6.Вибір за характеристикам.

Є залежність, не лінійна, чім жорсткіше амортизатори, тим краще веде себе автомобіль на дорозі, в плані стійкості і керованості. Але програє в комфорті. Тому при виборі характеристик на перше місце потрібно поставити Ваші переваги. Хочемо спокійної і комфортної їзди, вибираємо масляні - оригінальні GMСакс або Агат.Якщо бажаєте більш зібрану машину, але не сильно жорстку - Каяба масло. Якщо стиль їзди швидкий і агресивний - варто розглянути газову Каябу. Ну а якщо хочеться зовсім вже "табуретку" - Більштайн або Каяба серії Ultra SR. Компроміс між комфортом і стійкістю і одночасно найпопулярніші серед покупців - Каяба масло (з великим відривом від інших), Сакс масло і Агат масло.

7.Що вибрати по співвідношенню ціна-якість-відгуки?

Виходячи з статистки продажів і дуже виборчого опитування співробітників СТО в лідерах Каяба масло, Сакс масло. При цьому вони програють оригіналу за якістю, але різниця в ціні дуже відчутна. Відчутно відстає, але впевнено себе почувають GM, Агат і окремо взяті китайські марки. З оригіналом зрозуміло, тому що з заводу, як і з Агатом, а ось китайські марки продаються виключно завдяки ціні і порад не фахівців (порадили на ринку, прочитав на форумі, побачив рекламу, порадив кум і т.д.). Нагадуємо, китайські амортизатори не варто брати, просто викинуті гроші.

8. Застосування.

Ланос, Сенс і Нексія - все року випуску, всі моделі і всі типи кузова. Із заводу все однакове незалежно від країни виробника (Деу, Шевроле або ЗАЗ). Є відмінності за характеристиками, наприклад для країн Африки випускалися посилені амортизатори, але по геометрії, посадковому місцю, кріпленню і до решти - все однакове. Права і ліва сторона теж однакова.

Трохи цифр - розміри, зусилля, маса.

Передній амортизатор.

зусилля на відбій - 93,00 кг

зусилля на стиск - 27,50 кг

діаметр штока (робоча частина) - 22 мм

хід поршня (штока) - 145 мм

вага (каяба масло) - 2,160 кг

Задній амортизатор. 

зусилля на відбій - 86 кг

зусилля на стиск - 30 кг

діаметр штока (робоча частина) - від 10 до 13 мм, в залежності від виробника

хід поршня (штока) - 230 мм

вага (каяба масло зі втулками) -1,9 кг

___________________________________________________

Дата написання статті 2.03.2014.

Останнє оновлення 16.01.2021.