Стаття для тих, хто зібрався міняти амортизатори на Таврії і Славуті - огляд виробників, вибір за характеристиками, особливості ремонту.

Спочатку трохи нудної теорії, навіщо потрібні амортизатори і як їх стан впливає на поведінку машини.

Робота амортизаторів гасити коливання автомобіля, викликані нерівностями дороги, маневром, розгоном, гальмуванням і іншим. Якщо амортизатори не працюють зовсім, то управляти машиною на сокрості більше 40 км / год досить проблематично. У зв'язку з цим є кілька помилок, пов'язаних з амортизаторами - нові амортизатори ніяк не впливають на дорожній просвіт (авто вище не стане, виняток газові амортизатори).

Термін "амортизатор" і "стійка" рівнозначний. Можна вживати обидва терміни. На відміну від жигулів в Таврії амортизатор це несучий елемент констуркціі підвіски, тому можна використовувати термін "стійка".

Відмінності по роках випуску і конструкції.

Для всіх моделей, всіх років випуску конструкція амортизатора однакова. Це справедливо для всіх моделей - Таврія, Дана, Славута, Пікап. Для пікапів, випущених в середині 2000-х йшли свої амортизатори (типу посилені), але в останні роки випуску на них почали встановлювати стандартні амортизатори.

Передні відрізняються від задніх. Передній лівий відрізняється від переднього правого (не взаємозамінні). По заднім амортизаторам відмінностей по стороні немає - для правого і лівого боку амортизатори однакові.

Для передніх амортизаторів поставляються як амортизатори в зборі (повністю зібрані в корпусі, без пружин чохлів та іншого), так і вставні патрони, спрощено "вставки". Вставні патрони являють собою повністю готові до установки деталі, нічого регулювати або заливати масло не потрібно.

Діагностика.

Коли потрібно міняти амортизатори?

Часто це проблема. Справа в тому, що амортизатори рідко виходять з ладу "раптом і відразу". Зазвичай цей процес розтягнутий у часі і водій звикає до поведінки машини. Діагностику треба проводити на СТО, нічого складного, але потрібен досвід. Ідеальний варіант перевірити роботу амортизаторів на спеціальному стенді, але іноді вартість діагностики перевищує номінальну вартість амортизаторів, тому багатьом не підійде з економічних причин. Діагностика зазвичай зводиться до традиційного погойдування машини і заїздом по ділянці дороги з нерівностями.

Якщо амортизатор стукає і потік, то тут все просто, міняти без варіантів. Але так буває не завжди. Сама розповсюджена ознака поганої роботи амортизаторів - помітна втрата стійкості машини після 90 км / год.

Виробники.

Для простоти розділимо виробників по країнам.

Україна.

Мелітопольський Агат. Радянська назва Мелітопольський Автогідроагрегат. Амортизатори саме цього виробника поставлялися на складальний конвеєр, за винятком перших двох років роботи ЗАЗу при корейцях. Випускається весь спектр продукції - у сборі, вставки, масляні, газомаслянние, жорсткі, м'які і стандартні. Якість впевнений середнячок, по співвідношенню ціна-якість безумовний лідер.

Мелітопольські приватники. Виробляють продукцію як під власними брендами, наприклад Плазма або OCB (хоча це тип стійки, але такий ось у них маркетинг), так і активно підробляють продукцію Агата. Якість нижче китайського, аж до дитячих проблем, наприклад корпус амортизатора розламується, і така проблема зустрічається часто. Небезпечно для здоров'я і нервів - не підходити і близько до цієї продукції.

Польща.

Виробник Делфі (Delfi). Продукція поставлялася на складальний конвеєр ЗАЗу при корейціях. Якість висока і стабільна. Після кризи 2008 року виробництво припинено. Компанія збанкрутувала і змінила власника. Те що зараз продають на ринках, як правило підробка.

Білорусь.

Виробник Фенокс. Виробляє тільки задні, масляні і газомасляної. Якість впевненого середнячка.

Росія.

Плаза. Перші роки випускали продукцію відмінної якості, пробіг амортизатора міг перевищити 100 тис. Після чергової кризи почали економити на комплектуючих, якість різко впала, аж до масового браку. Купувати не варто. Випускали тільки газомасляної.

ССД (СібСпецДеталь). Статистики по ним немає, виробляються недавно. До нас потрапили в руки два комплекта, один з них бракований. Постачальник "включив дурня". Вирішили з ними не мати справу. Вибірка не презентативна, буду чесний, тому авторитетно сказати про якість не можу.

Китай.

Самі китайці не здогадалися робити запчасті для таврії. Це ініціатива наших комерсантів. Що китайцям замовляють, то вони і виробляють. А замовляють їм наші за принципом "подешевше, але що б відразу не повернули". Якість відповідна.

Виділяти нікого не будемо, просто перерахуємо: Zolex, Master Sport, LSA, QAP, AT, CRB-KLS, Hort, SBR, FSO і постійно з'являються нові.

Звертаємо Вашу увагу, що ні на одному з виробників не написано про те, що продукція зроблена в Китаї. Зазвичай написано "Зроблено в Словаччині", "Зроблено в Чехії", "Зроблено в Кореї" і так далі. Покупцеві спочатку брешуть. На репутацію і якість як правило наплювати. Чи варто купувати? Не варто, навіть якщо пропонують дешево. Стояти в чистому полі, при мінус 20, у зв'язку з тим, що у Вас лопнув амортизатор, не саме приємне проведення часу.

Бразилія-Японія.

Окремо виділяється продукція японської фірми Каяба (KYB). Компанія відома, штаб квартира знаходиться в Японії, амортизатори для Таврії виробляються в Бразилії. Якщо бути точним для Таврії не виробляються, підходять від аналогічної по класу машини, при установці необхідні перехідники. Номер за каталогом Каяби 663035. Амортизатори якісні і не дивлячись на ціну, все більше набирають популярність серед покупців. На сьогоднішній день вважаються найбільш якісними амортизаторам для Таврії. Виробляються тільки передні вставки. Передній амортизатор в зборі і задні амортизатори не виробляє.

Характеристики.

Умовно амортизатори ділять на три групи - м'які, стандартні і жорсткі. Чим м'якше амортизатор, тим комфортніша підвіска і гірше стійкість. Чим жорсткіше амортизатор, тим краще стійкість і жорсткіше підвіска. Вибирайте виходячи зі своїх переваг. Якщо у Вас спортивний стиль їзди - беріть жорсткі, якщо їздите спокійно - беріть м'які. Якщо машина постійно під вантажем, беріть жорсткі.

М'які - Агат Екстра, польська Делфі, китайський МАСТЕРСПОРТ.

Стандартні - Агат стандартні, практично весь китай, ССД, масляний Фенкос, каяба.

Жорсткі (по іншому називають посилені або спортивні) - Агат спорт, Агат газові, CRB-KLS, Фенкос газові, Пітерська Плаза.

Ремонт або заміна?

Ремонт (перебір) амортизаторів для Таврії справа не вдячна. Головна і адекватно не розв'язна проблема, це відсутність запчастин. Шток і опорну втулку заводcкого якості купити вкрай складно. Є у продажу сальники і клапана. Основна проблема в амортизаторі це знос пари шток-втулка. Проблема ця якісно не вирішуется. Є сенс ремонтувати тільки нові амортизатори (наприклад брак, але по гарантії немає можливості поміняти).

Монтаж.

У цій статті викладена інформація з розрахунку що у Вас є книга по ремонту. Наведемо тут "тонкощі".

Який потрібен спецінструмент? Специфічного, саме для ремонту Таврії не потрібно нічого. Струбцина для стяжки пружини, знімач для наконечника рульової тяги, ключ для утримання штока амортизатора.

Перед заміною запасіться усіма запчастинами які можуть знадобитися. Домовтися з продавцем про повернення не потрібного, зазвичай вони йдуть на зустріч. Потрібно мати під рукою - чохол амортизатора, верхня опора, відбійник, болт регулювання розвалу-сходження, нижній болт кріплення амортизатора до кулаку. При діагностиці верхньої опори її необхідно поставити на шток амортизатора без пружини і затягнути гайку, інакше коректно люфт в підшипнику не перевірить, внутрішня обойма підшипника складається з двох половинок.

Якщо міняєте вставки, а не амортизатор в зборі, необхідний ключ для розбирання амортизатора або трубний ключ з не зализаними губками.

Розвал після заміни амортизаторів робити обов'язково, це не та операція, на якій варто заощаджувати. До заміни амортизатора перевірте всі люфти в ходової і усуньте їх, що б не їздити на розвал двічі.

Після складання амортизатора, пружини і верхньої опори не затягуйте гайку на штоку амортизатора до кінця (НЕ дотягніть пару обертів). Проїдьте після складання 50 м, а потім затягніть гайку остаточно, підвісці потрібно "встати на місце".

Увага! Вставки в передній амортизатор можуть не підійти. Не встають в китайські амортизатори, в кооперативні амортизатори зроблені з листового металу, а не з труби (зварений шов не дає встановити вставку) і в Польскі нє розбірні амортизатори (це можна побачити до розбирання, піддомкратити машину і піднявши чохол, подивитися на верх корпуса амортизатора , повинна бути гайка, а не завальцьований торець).

Стаття написана 02.09.2008.

Останнє оновлення 15.01.2021.